Om mig



Halloj! Kul att ni vill veta lite mer om mig.
Jag som håller igång denna blogg är en tjej (kvinna) på 22 år, och bor i Stockholm med föräldrar och två yngre syskon och våra tre katter Friskis, Kajsa och Maja. I slutet av 2007 fann jag att fotografering är något som jag älskade att göra och köpte då min första systemkamera som var en Pentax men den var jag inte så nöjd med och köpte istället en Nikon D40 som jag är mycke nöjd med, men vill gärna uppdatera mig om ett tag till en bättre och en jag kan utvecklas mer med. Jag hoppas att jag senare i livet kan försörja mig som fotograf och ha egen studio. Har tyvärr ingen utbildning än men hoppas att jag kan hitta bra kurser som jag kan gå på i framtiden. Jag kallar mig för en Seriös amatörfotograf, jag fotograferar för att lära mig och bli bättre och förhoppningsvis kan jag kalla mig proffsfotograf någon gång i framtiden. Jag fotar gärna dig som vill för en liten slant då det är rätt mycke jobb att fota och sedan sitta och redigera. Fotograferar också gärna bröllop. Är bra på att hitta ögonblicken och få dom på bild :) Hör av dig om du är intresserad!

NAMN: Petra
FÖDD: 23 Augusti 1986
BOR: Stockholms skärgård
HÅRFÄRG: Mörk brun
ÖGONFÄRG: Blå
LÄNGD: 161-162 cm
STJÄRNTECKEN: Jungfru
SLIL: Jeans och tröja
EGENSKAPER: Pålitlig, snäll, bra lyssnare, bra vän, envis
FAVORITFÄRG: Blå
INTRESSEN: Internet, Photoshop, foto, fika med vänner, tv,  kändisar, övernaturligt, resa, film 
LÄNDER JAG VARIT I: Italien (Rom&Pisa) Grekland (Kreta,Aten&Poros) Finland, Island (reykjavik) Estland (Tallin)
DRÖMRESEMÅL: USA, bland annat till New York, LA, Memphis (Graceland) Florida, nått paradisö, som Bora bora tex

ABOUT THE NAME:
The crapshack har jag lånat från serien Gilmore girls. citat från tillfället då det kom upp i GG:
LORELAI: "I'm terrible at coming up with names. When we first bought our house, Rory and I wanted to name it, you know, like Jefferson named his place Monticello, but all we could come up with was The CrapShack"

FAVORITER PÅ TV: Gilmore Girls, Vänner, MacGyver, Days of our lives, Ugly Betty, Roomservice, Kyle XY. Gordon´s kitchen nightmares, Sabrina Tonårshäxan. Möte med en ande,  Det okända, Christine, Sex and the city. mm

FAVORITER PÅ FILM: Whole nine yards, Whole ten yards, Jerry maguire, Save the last dance, The pacifier, Dirty dancing, Välkommen till familjen, POTC, Grease, Evan Almighty, Bruce Almighty, Bridget jones diary, My big fat greek wedding, the wedding date, Ghost, Festival, The notebook, Sisterhood of the traveling pants, She´s the man. mm

FAVORIT SKÅDISAR: Lauren Graham, Scott Patterson, Jennifer Aniston, John Travolta, Julia Stiles, Matthew Perry, Richard Dean Anderson, Johnny Depp, Wanda Sykes, Michael Nyqvist , Ryan Gosling, Owen Wilson, Luke Wilson Amanda Bynes, Hilary duff, Alexis Bledel, Kate Hudson.mm

FAVORITER BLAND MUSIK: 80-tal och 90-tals musik. Radiostationen jag lyssnar på är Mix megapol.


VILL DU BLI FOTAD? 

Kommentarer

INNAN DU KOMMENTERAR:

*Inga stötande kommentarer är tillåtna
*Ingen reklam tack!
*Alla svar görs i samma inlägg, undantag kan förekomma.
*Vill du bli fotograferad? Mejla mig!
*Tack för din kommentar!
/Petra

Ditt namn var?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ses bara utav mig)

Din blogg/hemsida:


Vad har du på hjärtat då?:

Trackback
RSS 2.0
kommer strax..