Utrustning


 

Bilder: Google


1. KAMERAHUS

Nikon D40

Haft sen april 2008. Mycke bra nybörjarkamera. Nöjd!

Nikon D90
Haft sen den 15 jan-09. Av det jag har känt nu och hunnit testa så är det en riktigt bra kamera. Känns mycke proffsig, det enda negativa som jag har tänkt på nu är att luckan där USB sladden osv är lite jobbig att stänga och tar en liten stund då den är av gummi, men det är inget man stör sig på nått speciellt. Riktigt nöjd med kameran hittills. Och hoppas att jag förblir det ett bra tag.

2.VÄSKA

HAMA Väska "Track Pack II", DV80

Haft sen april-08. Helt ok kameraväska, men skulle nog vilja ha en annan lite "plattare"

3. STATIV

Velbon DF-50
Haft sen 23aug-08. Helt ok stativ, då jag inte haft den så länge än så har jag inte hunnit testa den jätte mycke. men nöjd är jag hittills iallafall.


OBJEKTIV

4. AF-S DX 18-55 mm 
Kitobjektivet som följde med kamerahuset, helt ok objektiv
Bilder fotade med objektivet finns här.

5. AF-S DX 55-200 mm
Fick med detta objektivet med paketet när jag köpte d40:n. och gillar det, blir mycke fina bilder med det. Mina porträttbilder är för det mesta tagna med detta objektiv.
Bilder fotade med objektivet finns här.

6.  AF-S DX 18-105mm
Haft sen 1 okt-08.  Får en känsla av att den inte ger så mycke kvalitet i bilderna, kan vara lite svårt att få till bra bilder med. Men än har jag inte testat det så mycke. jag hoppas att jag har fel, och att jag inte ångrar mitt köp. (Har ej denna kvar, sålde den)
Bilder fotade med objektivet finns här.

7. Nikon AF 50/1,8D
Haft sen nov-08. Mycke nöjd med denna lilla sak, mycke fint ljus. Kan bli mycke ljusa och fina bilder när det är lite dåligt ljus. Har dock inte hunnit använda den jätte mycke än.
Bilder fotade med objektivet finns här.

8.Tamron AF 28-75/2,8 Macro
Haft sedan 31 dec-08. Har inte kunnat testa detta så jätte mycke ännu, men ska försöka testa det mer inom en vecka så jag vet om jag ska behålla det eller skicka tillbaks det. Men det lilla jag hunnit testa det är jag rätt nöjd. den är ljusstakt vilket är toppen.
Bilder fotade med objektivet finns här.

9. KOMPAKTKAMERA

Sony DSC-W80
Använder denna mest för att kunna filma och kunna lägga upp klippen på internet. Då min videokamera inte går att göra det med. En helt ok kamera, men kanske inte den bästa.

ÖVRIGT

Minneskort
minneskort SD 4 Gb

Filter
Hoya Skylightflter x2

Fjärrutlösare
Haft sen 23 aug-08. Rätt skönt att ha en sådan här liten sak ibland, för att slippa springa
fram till kameran efter varje bild om man ska ta bilder på sig själv. Lite svår att gömma i bilden dock.

10.Batterigrepp
Nikon MB-D80


I ÖNSKELISTAN
Blixt
Reflexskärm

Kommentarer

INNAN DU KOMMENTERAR:

*Inga stötande kommentarer är tillåtna
*Ingen reklam tack!
*Alla svar görs i samma inlägg, undantag kan förekomma.
*Vill du bli fotograferad? Mejla mig!
*Tack för din kommentar!
/Petra

Ditt namn var?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ses bara utav mig)

Din blogg/hemsida:


Vad har du på hjärtat då?:

Trackback
RSS 2.0
kommer strax..