Mycke prat


Mejlade pappan om bröllopsfotograferingen jag hade fått förfrågan om
igår och undrade lite om allt var ok då jag inte hade hört något på ett tag och fick idag se ett svar från honom på mejlen, frågade också om det var 100 att dom ville att jag skulle fotografera hans dotter´s bröllop, för det lät som om det inte var 100 än att dom hade bestämt sig för vilken fotograf det skulle vara eller nått sånt. och detta fick jag som svar: "Jag är ledsen om jag inte uttryckt mig klart. Det är dig vi vill ha som bröllops fotograf." Det gjorde mig väldigt glad men ändå riktigt nervös även om jag har vetat detta ett bra tag, men nervositeten kom tillbaks förmodligen. =) Det jag blir nervös över att detta blir mitt första riktiga fotografjobb som jag även får betalt för och att det är ett bröllop gör mig mer nervös då man inte får tabba sig, tänk om alla bilder blir fiasko. Men jag vet ändå att det kommer gå bra, jag har ju verkligen en fantastisk möjlighet att fråga Åsa nu när jag praktiserar hos henne och även få fotografera lite när hon är på bröllopsfotograferingar så då har jag ju en chans där att testa inställningar och även vinklar och allt det där, men det är ju lite begränsat då jag inte kan gå och ta över hennes uppdrag och ja ni förstår säkert vad jag menar. Men jag är inte sur för det då jag nu får se hur hon arbetar vid ett sådant här uppdrag och även få en massa bra tips. Funderar även på om jag ska inhandla mig en reflexskärm och skulle säkert behöva ett till minneskort. haha tar aldrig slut det här. Men ett minneskort behövs det nog för ett 4gb som jag har nu räcker nog inte så jätte långt med för ett bröllop, för kameran kommer nog gå i ett är jag nästan säker på ;) Och en reflexskärm vore inte dumt det heller att använda på porträttbilderna, så ja får se hur jag gör. Får fundera lite mer på det innan jag bestämmer mig.

Mitt kamerahus har jag inte kunnat hämta ut än då jag inte har fått nån avi eller sms, och när jag skulle kolla var mitt paket är någonstans, fantastisk grej förresten ;) så verkade inte den funka på sidan där jag köpte kameran, så idag tänkte jag testa och se om det funkade på postens hemsida och där kom det upp som tur var, men det verkar som om dom har sökt mig men dom brukar ju bara skicka avi eller ett sms. och jag har nu vaknat av att det ringt på hemtelefonen i två dagar men jag har inte hunnit svarat, kan det ha varit dom? Mottagaren ej anträffbar vid leverans. Försändelsen aviseras. står det nu på senaste uppdateringen och mitt paket har även blivit fel sorterat någonstans så det blir försenat, åh galen jag blir på posten ibland att dom inte kan läsa vad det står, men dom kollar väl bara hastigt det är väl därför det kommer fel ibland kan jag tro. Jaja får se om det dyker upp något i brevlådan imorrn då. Jaja får iallafall hoppas att den kommer fram innan denna vecka är slut.

Mår för övrigt mycke bättre idag, men har lite huvudvärk fortfarande. Så jag ska strax bädda ner mig i sängen och kolla på ett avsnitt av MacGyver innan jag ska sova, har kommit halvvägs in i säsong 6 nu. Så tråkigt när det är slut sen för det tar nog ett tag innan jag har säsong 7 hemma, usch det är den sista säsongen till och med. himla tråkigt :( hihi. Men på lördag så bär det iväg till IKEA, så det ser jag fram emot. jaja blev rätt mycke text och babbel idag, hade tydligen rätt mycke tankar i huvudet  ;) Vi hörs när vi hörs.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nej men vad roligt, grattis gumman!! :D Förstår jag mycket väl att det är nervöst ;) Men det kommer gå så bra!



Trist med kameran då :/ Hatar att vänta! Skönt du mår bättre, vila upp dej riktigt idag med så ska du se det blir ännu bättre ;) kram <3

2009-01-15 @ 11:51:58
BLOGG: http://ontheway.blogg.se/
Postat av: Allie

Låter jätte spännande. Det är ju helt suveränt att du har Åsa och riktigt kan kolla in henne när hon jobbar och få massa bra tips. Ska bli kul o se bilderna sen. =)

2009-01-15 @ 13:54:40
BLOGG: http://whirlygirl.blogg.se/
Postat av: Carina

Hej

Jag har ju sagt att du är en duktig fotograf....

jag är jättenöjd med bilderna

och kul att jag får visas upp lite till

jag blir lite stolt ..... :)

2009-01-15 @ 22:10:38
Postat av: Petra

Tack tjejer! Kram på er ;)



Åh vad sött sagt Carina. Tack! Kul att höra från dig igen :) Du var förresten en jätte bra modell ;)

2009-01-15 @ 22:42:07
BLOGG: http://thecrapshack.blogg.se/
Postat av: Carina Plomén

Jag tyckte det var jättekul att posera...och jag berättar det för alla jag känner .... synd det var så kallt annars hade det nog blivit lite mer bilder i vatten..

konstigt att det inte syns på bilderna att jag fryser sååå mkt ...

2009-01-18 @ 15:04:24
Postat av: Petra

Hihi, ja det var ju himlans kallt den dagen, tyckte så synd om dig ;)

2009-01-18 @ 15:10:52
BLOGG: http://thecrapshack.blogg.se/
Postat av: Carina Plomén

Ja, det var nog lite synd om mig .... mina tår var helt stelfrusna när vi gick tillbaka till Åsa och jag kunde inte gå så fort då pga detta men för övrigt var det en positiv upplevelse och jag kan varmt !!! rekommendera en sådan session...

2009-01-18 @ 15:20:38
Postat av: becky

kul att du fick jobbet =) kommer säkert gå jättebra!

2009-01-25 @ 11:12:55
BLOGG: http://rebeccatherese.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

*Inga stötande kommentarer är tillåtna
*Ingen reklam tack!
*Alla svar görs i samma inlägg, undantag kan förekomma.
*Vill du bli fotograferad? Mejla mig!
*Tack för din kommentar!
/Petra

Ditt namn var?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ses bara utav mig)

Din blogg/hemsida:


Vad har du på hjärtat då?:

Trackback
RSS 2.0
kommer strax..