Fina svart/vita bilder?

Är rastlös och vet inte riktigt vad jag ska hitta på då det inte är så mycke kul på tv så jag kommer här med ett litet redigeringstips på hur jag gör mina bilder svartvita lättast och snyggast i photoshop.

Jag använder mig bara av övertoningskartan när jag ska ändra mina bilder till svartvita då jag tycker att den gör bilden mycke finare från början än om man bara använder sig av Tunna ut eller skift+ctrl+U men sen kan man ju använda sig av dom andra också och sen själv lägga dit kontraster och så, men med övertoningskartan gör ju att bilden redan får lite kontraster även om man får lägga till lite extra ibland. Nedan ser ni vilken skillnad det blir på båda sätten och jag har heller inte gjort extra kontraster nu så ni ska se vilken skillnad det blir genom att bara använda dom olika sätten. Kanske inte syns när man kollar först men den högra har LITE mer kontast i bilden än den till vänster, testa gärna ni själva med egna bilder så kanske ni ser skillnaden lite mer. Kolla också först att er färgpalett (där ni väljer färgen ni ska jobba med) ska vara i färgerna svart och vitt och den svarta överst annars så blir det bara konstigt..
Copyright Petra

Och övertoningskartan hittar ni här (klicka för att se den större)
bild-justeringar-övertoningskarta och klicka sedan bara ok

Kommentarer
Postat av: Petra

Test Nu ska det gå och kommentera här hoppas jag

2009-01-03 @ 16:28:41
BLOGG: http://thecrapshack.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack för tipset, har testat och det blir oftast mycket snyggare :)

2009-01-03 @ 17:09:47
BLOGG: http://ontheway.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

*Inga stötande kommentarer är tillåtna
*Ingen reklam tack!
*Alla svar görs i samma inlägg, undantag kan förekomma.
*Vill du bli fotograferad? Mejla mig!
*Tack för din kommentar!
/Petra

Ditt namn var?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ses bara utav mig)

Din blogg/hemsida:


Vad har du på hjärtat då?:

Trackback
RSS 2.0
kommer strax..