Ta bort finnar?

Tänkte komma med ett till redigeringstips och denna gången på hur man lätt tar bort finnar bland annat. Jag brukar använda verktyget som ser ut som ett plåster och så är det någon slags prickig linge i bilden också. Men den heter också Smart lagningspensel på svenska, vet inte riktigt vad det står i den engelska versionen. Men finns även en bild på den i min bild nedan, och det är den som är markerad eller vald. och sen väljer man en lämplig storlek på penseln, jag själv gör den lite mindre än själva pricken man ska ta bort är, för ibland om man har den större så brukar det bli ännu mer "sönder" Men det är bara att testa sig fram helt enkelt. Sen är det bara så enkelt att man klickar en eller två gånger på finnen så vipps är den borta.;) Sen så behöver man ju inte överdriva med att ta bort allt, utan jag tycker att man ska vara lite försiktig med det, och bara ta bort något som verkligen stör och inte heller ta bort födelsedagsmärken för det är ju en del av personen men med finnar och ev.blåmärken är ju där tillfälligt. Det ska vara så naturligt som möjligt för då blir det oftast snyggast. Är det någon redigering som ni gärna ser att jag tipsar om hur man får till det så kommentera gärna i det här inlägget om vad. Har också funderat på vad jag kan tipsa er ang fotografering men har inte riktigt kommit på något bra än, men dyker det upp något så skriver jag självklart om det här. men som sagt så får ni jätte gärna tipsa mig om det är något speciellt ni vill veta hur man gör så ska jag se vad jag kan göra.



Kommentarer
Postat av: sparkling

jag vill veta hur man bleker tänderna :)

2009-01-29 @ 08:24:34
BLOGG: http://miss-sparkling.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

*Inga stötande kommentarer är tillåtna
*Ingen reklam tack!
*Alla svar görs i samma inlägg, undantag kan förekomma.
*Vill du bli fotograferad? Mejla mig!
*Tack för din kommentar!
/Petra

Ditt namn var?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ses bara utav mig)

Din blogg/hemsida:


Vad har du på hjärtat då?:

Trackback
RSS 2.0
kommer strax..