Det är Stalin som tar pengarna

Är hemma igen, har varit det i ca 1 timme nu, och jag är riktigt trött. Skulle vilja gå och sova lite middag men det är nog lite för sent för det nu. =) Men resten av dagen blir nog rätt lugn, Ska ta och krypa upp i sängen och se på Ugly Betty kl 20, med lite choklad som jag köpte idag på hemvägen. Men det är också Top model samma tid, så jag vet inte vad jag ska göra, för jag vill se båda. Har nog inte nått band så jag kan spela in nån av dom serierna. Men jag får nog ta och leta upp nån. Det är ju finalen imorrn så jag vill ju gärna se näst sista avsnittet. Imorrn blir det också så här då det kommer nya avsnitt av Roomservice imorrn kl 20, samtidigt som finalen i Top model. gaah! =) Men så skönt att nästa vecka ska jag slippa ha det så här. Jaja. Min dag annars har varit helt ok, fick klistra in lite bröllopsbilder i ett album idag, och sen kollade jag lite medans Åsa redigerade lite bilder. Imorrn blir det att klistra in bilder i album igen, och vara med på barnfotografering i studion. Ska bli kul. Har tyvärr inte så mycke bilder att visa er nu, då jag inte tagit några nya. Men förhoppningsvis så kommer det upp lite till helgen då jag har lite fotograferingar. Ska bli jätte kul att fota porträtt igen, det är nog det roligaste att fota. Så får hålla tummarna att det blir bra.

Prat vid middagstbordet idag:
Syrran: Men vad ska jag göra på den timmes lunchen?
Mamma: (till syrran): Men du kan ju gå och shoppa efter du ätit?
Syrran: Men du tar ju alla mina  pengar från mitt konto.
Mamma: det är inte jag som tar dom, det är Stalin.

Hon menade att det är dom på resebolaget Sterling som tar pengarna, men det blev att (Josef) stalin istället ;)
Älskar när mamma säger sådana här roliga felsägningar, och det brukar bli då och då ;)

Kommentarer
Postat av: Farmor

Hej gumman,

jag fick mig ett gott skratt om "Stalin" och det satt gott för det är så grått, regnigt och trist här.

Kram

Farmor

2008-10-01 @ 13:45:09
Postat av: Sandra

Haha det var kul :P

2008-10-01 @ 22:38:33
BLOGG: http://ontheway.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

*Inga stötande kommentarer är tillåtna
*Ingen reklam tack!
*Alla svar görs i samma inlägg, undantag kan förekomma.
*Vill du bli fotograferad? Mejla mig!
*Tack för din kommentar!
/Petra

Ditt namn var?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ses bara utav mig)

Din blogg/hemsida:


Vad har du på hjärtat då?:

Trackback
RSS 2.0
kommer strax..