Bra att ha Macgyver i bakhuvudet ibland

Nu är jag hemma igen, kommit från mötet med min mentor på Misa, men lite irriterande var det för jag skulle vara där kl 9, och så var jag bara där i tio min, shit vad ledsamt det var eftersom det tar ca 1½ från dörr till dörr, och sedan lika lång tid tillbaks, man kunde ju lika gärna ha tagit det på telefon då. ne det var inte alls kul. Men det gick bra, det lilla vi sa på dessa tio min, går ju inte att bestämma så jätte mycke heller till efter tisdagen då vi ska till möte med den "nya" arbetsförmedlingen, så efter det vet vi väl LITE mer om vad som ska hända med mig. Så jätte bra början på torsdagen blev det ju inte och det blev värre på väg hem, då jag nästan var hemma jag kom på att jag inte hade några nycklar till dörr´n, så jag fick lite panik där ett tag, Kommer jag få sitta ute på altan i timmar tills en familjemedlem kommer hem, ne, det vill jag inte, och jag mötte faktiskt min syrra som skulle till skolan, men då hade jag inte tänkt på att jag inte hade en nyckel med mig, annars så hade jag nog fått hennes, men som vanligt så händer detta just mig också. så jag gick och svor resten av biten hem, vi brukar ju också ha en extra nyckel gömd i närheten, men en sådan fanns det ju självklart inte heller nu. men som tur var så var föräldrarnas sovrumsfönster öppet lite så där hade jag väl en liten chans att smita in på, men det är inte det lättaste heller då det ligger en liten bit upp på huset, så jag fick tänka lite som MacGyver här på hur jag skulle kunna ta mig in, gick och hämtade en av trädgårdsstolarna, men den var ju självklart för kort för att jag skulle kunna klättra in, åh, vad ska jag göra då, tänkte jag, då kom jag på att en stege skulle väl funka så jag gick och kolla om vi hade en stege jag kunde använda, och som tur var hade vi det, yes! Så den fick jag släpa upp en bit, men jag kom in till slut. Lite bra att man ser på MacGyver, då kan man tänka på vad han skulle ha gjort, även om han kanske bara  skulle ha hoppat upp, men jag är så kort tyvärr. :) Så jag fick lite äventyr denna dag.

Ne, nu ska jag gå och göra lite lunch, har inte ätit något sen kl 7 imorse och då bara två mackor och juice.
Hörs!

Kommentarer
Postat av: Soul bird

Petra MacGyver, YaY!! :P

2008-05-23 @ 00:22:37
BLOGG: http://enmenettlejon.blogspot.com/
Postat av: Petra

Haha. ;)

2008-05-23 @ 16:56:41

INNAN DU KOMMENTERAR:

*Inga stötande kommentarer är tillåtna
*Ingen reklam tack!
*Alla svar görs i samma inlägg, undantag kan förekomma.
*Vill du bli fotograferad? Mejla mig!
*Tack för din kommentar!
/Petra

Ditt namn var?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ses bara utav mig)

Din blogg/hemsida:


Vad har du på hjärtat då?:

Trackback
RSS 2.0
kommer strax..