Vad förbannad jag blir

Jag läste aftonbladet´s tidning igår innan jag skulle sova, och såg att det var en jätte artikel om Sex and the city filmen, jag tänkte åh, vad kul, den ska jag läsa. :) Men den gjorde mig lite förbannad på dessa filmkritiker och så, för dom ska jämt tracka ner dom bra filmerna, och dom tror att alla andra ska tycka som dom, för om dom säger att det är en skitfilm så blir det ju en skitfilm för oss "vanliga" människor, för att dom tycker det, och detta är så sjukt. Jag skulle vilja att dom slutade att recencera filmer och serier i tidningarna, för det är ju bara deras åsikt, dom kan väl starta en egen tidning eller en blogg, så får man själv välja om man vill läsa deras dumma åsikter och slippa höra/läsa deras nertrackande på alla bra serier och filmer. nu inte bara den här SATC filmen utan alla andra också. Men det som gick mig på nerverna i denna artikeln var ett utal av filmkritikern Hans Wiklund "Tjejer som gillar "Sex and the city" förtjänar lägre lön än män" Vad fan säger han, tänkte jag då, detta är ju helt sjukt, det är ju världens förnedrande för oss tjejer. Detta var ju riktigt lågt sagt. Hade bara lust och gå och slå ner honom hihi, men allvarligt. Är det bara jag som tycker att det var lågt av honom att säga så? Jag iallafall blev rätt förbannad. Men visst så har alla rätt till egen åsikt, men detta tar väl priset.

Här är hela meningen om vad han sa:
"Brudar som gillar "Sex and the city" bidrar till att kasta jämlikhetssträvan hundra år tillbaka i tiden med de här löjliga Louis Vuitton-prinsessidealen. Och så tycker jag fan att om man är tjej och tycker det här är bra, då är man värd halva männens löner, inte en krona till, har han tidigare sagt i Mix Megapol."
Läs hela artikeln
Här


Avslutar detta jobbiga inlägget med en blom bild som jag tog tidigare ikväll:


Kommentarer
Postat av: Sandra

eh va =/ <i>"Tjejer som gillar "Sex and the city" förtjänar lägre lön än män"</i>

Jag som gillar Wiklund, han brukar säga bra saker om filmer... är besviken nu!

2008-06-28 @ 00:09:08
BLOGG: http://ontheway.blogg.se/
Postat av: niffin

Hans Wiklund gillade jag förr - nu är han bara allmänt nonchig & okunnig. Han ger allt för en bra one-liner & offrar hela sin trovärdighet på det.

Blä på honom! :\

2008-06-28 @ 02:35:03
BLOGG: http://enmenettlejon.blogspot.com/
Postat av: Allie

Underbar bild. =)



Håller fullt med om kritikerna, jag läser sällan sådant och gör jag det så försöker jag inte ta till mig det utan skapar min egen åsikt om film o serier istället. Personligen gillar jag inte alls Wiklund, jag tycker alltid han berättar för mycket om filmerna som ska komma. Du hade nog blivit mer förbannad om du hörde honom på radion för ett tag sedan då han prata om just SATC, det var sååå mycket spoilers alltså, jag är inget fan av den serien så för mig gjorde det inget men jag lyssnar aldrig när han pratar om någon film jag vill se för man får bara veta för mycket och då är det knappt nån ide o se filmen överhuvudtaget ju. Nej buu för kritiker o wiklund säger jag... =P

2008-06-28 @ 14:25:00
BLOGG: http://whirlygirl.blogg.se/
Postat av: Petra

Tack för era kommentarer och tack allie.



Jag håller med dig Allie, det är bättre att inte läsa det där alls, man blir bara arg ;)Men gud, snällt av honom att förstöra för dom som inte hade sett filmen då, och sitta och säga en massa spoilers, sjukt dålig stil, jag skulle nog blir rätt arg då också, och ringa och klaga, vad skönt att jag inte lyssnade just då. Ne, lägg ner skiten med kritikerna tycker jag ;)

2008-06-28 @ 16:58:37
BLOGG: http://thecrapshack.blogg.se/
Postat av: Johanna

Älskar bilden =)

2008-06-29 @ 21:55:59
BLOGG: http://johannaa86.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

*Inga stötande kommentarer är tillåtna
*Ingen reklam tack!
*Alla svar görs i samma inlägg, undantag kan förekomma.
*Vill du bli fotograferad? Mejla mig!
*Tack för din kommentar!
/Petra

Ditt namn var?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ses bara utav mig)

Din blogg/hemsida:


Vad har du på hjärtat då?:

Trackback
RSS 2.0
kommer strax..