Friskis är mitt allt

Har precis gått upp, jag har också snozzat sen kl 10, men vaknade upp nu av att jag började gråta, usch vilken hemsk dröm jag hade nyss, jag har aldrig vaknat upp och gråtit i hela mitt liv. Men tänkte att jag skulle försöka skriva ner drömmen här innan jag glömmer den helt. Det jag minns då var att våran äldsta katt Friskis, var hos en i närheten där vi bor, hur hon kommit dit vet jag inte, men dom där hade tagit henne och haft henne till deras circus ungefär, där hon gjorde nått trick, och tillslut så fick vi ju reda på att Friskis var där, och åkte dit, men dom ville ju inte ge bort Friskis igen, för dom fick ju en massa pengar av att friskis hade blivit som den nya stora nyheten där. Sen minns jag inte så mycket av vad som hände där, men sen så var vi där med advokater och inspektörer, som gick och såg om dom "nya" ägarna gjorde nått fel, men efter nån timmes stående där och såg på hur dom gick runt och kollade på allt, så sa dom till sist att "Det finns inget vi kan göra, Friskis är deras katt nu". Och där brast mitt hjärta i tusen bitar. Sen vaknade jag lite efter det. Och kände att det var så himla skönt att det bara var en dröm. Friskis är ju min lilla katt, och vi har varit som bästa vänner så länge jag kan minnas, vi kan vara sura på varandra ibland, hon har jämt kommit och tröstat mig när jag har varit ledsen, hon får en att skratta, hon är säkert världens klokaste katt. Och jag vet inte vad jag ska göra när hon inte finns mer för det är nog snart det, för hon börjar ju bli gammal, vi tror att hon är runt 15-18 år. Men jag hoppas på många år till med henne. Men jag börjar bara gråta när jag tänker på det, usch.

Det blev inte så kul inlägg denna gång, men ville få ner det innan jag hade glömt drömmen.

Kommentarer
Postat av: Allie

Drömmar är allt märkliga, och de som är så intensiva kan va riktigt jobbiga. Själv älskar jag att drömma, man undrar var man får allt ifrån liksom. =)

2008-06-03 @ 18:53:17
BLOGG: http://whirlygirl.blogg.se/
Postat av: Petra

Ja, dom är allt märkliga, jo, det är rätt kul att drömma, men då bra drömmar. ja, man undrar var man får allt ifrån ibland :)

2008-06-03 @ 22:56:31
BLOGG: http://thecrapshack.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vilken dröm! Så söt Friskis är, bilden är fantastisk! ♥

Ja inte är det lätt när man börjar tänka på att de en dag inte finns mera :(

2008-06-05 @ 16:33:23
BLOGG: http://ontheway.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

*Inga stötande kommentarer är tillåtna
*Ingen reklam tack!
*Alla svar görs i samma inlägg, undantag kan förekomma.
*Vill du bli fotograferad? Mejla mig!
*Tack för din kommentar!
/Petra

Ditt namn var?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ses bara utav mig)

Din blogg/hemsida:


Vad har du på hjärtat då?:

Trackback
RSS 2.0
kommer strax..