Vilken dag

Åh, äntligen är man hemma igen, det har varit en rätt så lång dag, med restaurangen på morgonen, sen träffat Emmy då vi gått en bra bit i stockholm, och jag hade ju en jätte tung väska typiskt, kom hem vid 17, och var inte hemma länge då mamma ville till skärgårdsbåtens dag, och jag ville väl det också även om jag var sjukt trött och ont i fötterna, men fick ju ingen glass i stan så nu hade jag en chans till:) men tänkte inte stanna där så länge, kolla runt lite och ta en glass, och sen åka hem, jag och syrran bestämde oss att börja gå hemåt vid 21, men först så skulle hon hämta hennes väns skylt som hon skulle ha med imorrn till kompisens student. när vi väl var hemma så kom ena grannen och knacka på och sa att vår minsta katt Maja (som har varit borta i två veckor nu) var borta vid fästningen, så vi åkte dit så fort som möjligt, och såg henne nu i skogen, och vi försökte fånga in henne i bilen, men första gången så rev hon mig på handen, shit vad det gjorde ont, och det var lite djupare än jag har blivit riven förut, och när jag var hemma sen och tvättade såret så stank det verkligen järn, och jag har aldrig varit med om nått sånt förut att det luktade så mycket. :( men Maja kom undan tyvärr, andra gången vi var SÅÅ nära att få in henne i bilen, men när precis så när syrran höll fast henne i halsbandet så att hon inte kunde rymma igen, så när hon nästan var i bilen så pissade hon ner syrran och så gick ju självklart halsbandet sönder och Maja försvann in i skogen igen, gud vad jag svor där, det var ju så nära, efter det var det jätte svårt att få tag i henne. Vi försökte få tag på mamma som fortfarande var på båtens dag, så att hon kunde komma och hjälpa till. Och när mamma till slut kom så fick hon försöka ta tag i Maja och det tog ju ett tag, jag och syrran satt i bilen förberedda att åka, då vi började höra steg som kom närmare och närmare, det lät lite läskigt, lite som i en skräckfilm =D Sen såg vi mamma komma med Maja i famnen, men jag och syrran ville inte titta för om hon nu skulle slita sig och springa iväg igen, men som tur var så gick det bra nu. phuu, men hon var så rädd så i bilen sen, men så skönt ändå att hon nu var på väg hem igen med oss. Nu får hon vara hemma i några dagar, så detta inte händer igen iår iallafall. Men konstigt nog så var Maja på samma område som förra året hon var borta. Men det är otroligt skönt att hon är hemma igen, man blir ju jätte orolig då hon inte kommer hem på några dagar. Kom hem vid 22:10 och jag är helt slut, har varit igång sen 07.00 imorse då jag gick upp. Så skönt att man är ledig imorrn och inte ska någonstans.

Texten kan vara lite osammanhängande, är trött så jag orkar inte tänka och läsa igenom det så noga :) Sorry for that =)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilken dag du haft ;p Hände mkt för dig.. Tur att ni fick med er Maja hem iaf. Förstår att man blir orolig när hon e borta så där..

2008-06-04 @ 23:17:21
BLOGG: http://johannaa86.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

*Inga stötande kommentarer är tillåtna
*Ingen reklam tack!
*Alla svar görs i samma inlägg, undantag kan förekomma.
*Vill du bli fotograferad? Mejla mig!
*Tack för din kommentar!
/Petra

Ditt namn var?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ses bara utav mig)

Din blogg/hemsida:


Vad har du på hjärtat då?:

Trackback
RSS 2.0
kommer strax..