Praktiken


Sorry för kvaliteten på bilderna, dom är tagna med min kompaktkamera.

Tänkte berätta lite om min praktik då ni ville veta lite. Jag praktiserar som sagt hos en fotograf inne i stan, mycke trevlig tjej och en duktig fotograf, hennes atalje är jätte mysig som ni ser på bilderna. Jag har varit hos Åsa sen slutet av augusti och trivs som fisken i vattnet ;) och kommer att fortsätta hos henne i januari igen då det blir en del bröllop som jag ska få hänga med på, ska bli riktigt kul. Men mina andra arbetsuppgifter har varit att klistra in bilder i album som kunder har beställt, igår var det 5-6 st att göra. sen så klipper jag till bilder som ni ser här i en bild nedan då labbet som åsa köper bilderna ifrån inte har den storleken så dom gör sådär istället så får man sitta och klippa bort det överflödiga. men som tur är så är det inte alla bilderna. Sen så är jag med och kollar på när hon har barnfotograferingar i studion och även hjälper till att få barnet att skratta ibland. Sen så hänger jag med på uppdrag ibland och har varit med på två av åsa´s Trash the dress fotograferingar som ni kan se lite behind the scenes ifrån här som var jätte kul att få vara med om, och vet ni inte vad det är så går det ut på att "förstöra" sin bröllopsklänning efter bröllopet och är rätt nytt här i sverige, men det brukar gå bra att kemtvätta klänningen sen och så är den som ny igen, men det finns ju några som förstör den helt, såg några bilder där dom hällde bläck på den.


Överraskade Åsa med en blomma i går då det var sista gången innan jul jag var där, visst är den söt ;)

Ja det var väl det jag har fått göra och vara med om hittills. Lite ironiskt att hennes atalje låg vid det hotellet jag praktiserade på för ett år sen nått sånt, ni ser skylten i dom bilderna ovan :D Är det något mer ni undrar över min praktik som kommer upp eller är oklart så tveka inte att fråga ;) Jag kommer in med ett inlägg med resten av era frågor senare.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad roligt att få se lite bilder därifrån:)

2008-12-17 @ 21:43:53
BLOGG: http://johannaa86.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jättekul att se :)

2008-12-18 @ 15:56:48
BLOGG: http://ontheway.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättekul o se bilder från praktiken. =)

2008-12-18 @ 21:42:12
BLOGG: http://whirlygirl.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

*Inga stötande kommentarer är tillåtna
*Ingen reklam tack!
*Alla svar görs i samma inlägg, undantag kan förekomma.
*Vill du bli fotograferad? Mejla mig!
*Tack för din kommentar!
/Petra

Ditt namn var?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ses bara utav mig)

Din blogg/hemsida:


Vad har du på hjärtat då?:

Trackback
RSS 2.0
kommer strax..