Redigering


Modeller: Helena&Mattias
Foto: jag

Kommer här med en hemsidetips när det kommer till redigering i Photoshop. Ovan är en bild jag fixat lite snabbt så jag kunde visa er som är gjord från tipsen från den sidan. Mycke bra och även rätt roliga grejer också. Hittade sidan hos Erika (som dessutom är en jätte bra fotoblogg) ;) Men åter till sidan så hittar ni den här och jag rekomenderar att ni kollar in klippen som finns under Grunderna och sedan klicka på första bilden med killen där så kommer det upp klippen där han enkelt och kul berättar lite tips och visar samtidigt, och han gör det inte så fort heller vilket är bra och upprepar grejerna ibland också så glömmer man inte bort allt på en gång. :) Jag har lärt mig säkert 10 olika och roliga finesser man kan använda sig av i ps genom att bara ha sett klippen. Helt otroligt hur lite man igentligen vet om photoshop och allt man kan göra där. Kollar ni in tipsen där så rekomenderar jag att pausa en stund om ni hittar något ni skulle vilja kunna och gör den grejen och sen kan ni fortsätta i klippet. Att inte bara titta igenom alla klippen rakt av. Nedan är min första bild som jag också satt och testade medans jag kollade klippen. Jätte coola effekter.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har för mig att jag kommenterade detta inlägg för nån dag sen men jag ser ingen. Då måste jag ha skrivit o de ha blivit nåt fel för jag kommer ihåg när jag skrev, haha. ;)



Kul med nya redigerings tips :) O vilken skillnad på den sista bilden på din mamma och nån annan. :)

2008-12-30 @ 22:58:07
BLOGG: http://johannaa86.blogg.se/
Postat av: Petra

Vad konstigt. Men vad skönt att det går nu då :)

Ja det blev en riktig skillnad på den sista. Det är min faster på den bilden också ;)

2008-12-30 @ 23:34:50
BLOGG: http://thecrapshack.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

*Inga stötande kommentarer är tillåtna
*Ingen reklam tack!
*Alla svar görs i samma inlägg, undantag kan förekomma.
*Vill du bli fotograferad? Mejla mig!
*Tack för din kommentar!
/Petra

Ditt namn var?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ses bara utav mig)

Din blogg/hemsida:


Vad har du på hjärtat då?:

Trackback
RSS 2.0
kommer strax..