Hur tänker dom?

Inte mycke som hänt idag, har tagit hand om lite tvätt och slappat framför datorn och tv:n. Ska väl se om man kan fixa till någon middag snart också. Så det har varit en rätt lugn och händelselös dag idag. Pratade även med Anna lite om vår shoppingdag som vi skulle göra på söndag men vi flyttade den tills imorrn istället. Så imorrn ska jag iväg och shoppa och hoppas att jag kommer hem med något iallafall det skulle ju kännas lite tråkigt om man kom hem med ingenting när man tar en dag för shopping även om jag får träffa Anna men ni förstår nog vad jag menar :)

Sen så när jag bläddrade i vår lokala tidning så var det en ny artikel om att komunen eller vem det nu var ville bygga fler lägenheter och då är det alltid gamla tanter som protesterar som vanligt som alltid säger att det förstör den fina miljön här och vi vill inte ha en massa hus överallt, men hallå, så dom säger nej till att fler har någonstans att bo bara för att dom ska kunna njuta av naturen från deras balkong, hur knäppt är det liksom? Och sen så får inte världen utvecklas för att dom tycker att det som finns är bättre men hallå, du får väl gå ut och bygga ett eget hus i skogen om du nu vill ha natur runt om dig, herregud! Och det har även pratats om att byta ut färjan till en bro eller en tunnel under vattnet men då är det ju självklart alla tanter som säger nej till det, och dom flesta åker inte ens med den. Ursäkta mitt lilla arga inlägg men är så trött på dom som säger nej till att Sverige och världen vill utvecklas och bli bättre.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha ja alltid ska det vara gamla tanter och gubbar :P Lika dant här när nåt ska byggas, bara en massa klag om att det förstör deras utsikt! Man får ju faktiskt finna sig i att det utvecklas, tiden kan ju inte stå stilla!



Å shopping, vill med :) Hoppas du hittar nåt kul, du får visa då isf ;)

2008-12-04 @ 10:24:54
BLOGG: http://ontheway.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

*Inga stötande kommentarer är tillåtna
*Ingen reklam tack!
*Alla svar görs i samma inlägg, undantag kan förekomma.
*Vill du bli fotograferad? Mejla mig!
*Tack för din kommentar!
/Petra

Ditt namn var?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ses bara utav mig)

Din blogg/hemsida:


Vad har du på hjärtat då?:

Trackback
RSS 2.0
kommer strax..