So what??


Bildkälla 

Ingen har väl missat "nyheten" om Thomas och Nancy, och när jag såg reklamen för dokumentären om paret så blev jag lite irriterad över kommentarerna dom fick för han Thomas valde att vara gravid för att Nancy inte kunde bli gravid, inte för att jag vet så jätte mycke om detta men av det jag läst och sett så är det ju helt sjukt att det har blivit så stort och det är en sån skandal att en man är gravid, men herregud att dom orkar bry sig om vem som är gravid eller inte och de verkar som om dom flesta inte vet att Thomas är en kvinna igentligen och hade kvar sin livmoder och jag blir så arg på dessa som säger att det är värsta skandalen och att det är vidrigt, det är ju helt sjukt igentligen att många tycker det. Spelar roll vem som föder barn, vi lever ju i 2000-talet nu och inte1300-talet. Hade män kunnat bli gravida så hade jag gärna gett den uppgiften till mannen, men ärligt talat så tror jag nog inte att dom hade vågat det eller klarat av det heller för den delen. Men det jag vill säga är So what om det är några som Thomas som bestämmer sig för att bli gravid, varför ska alla lägga i sig i deras liv och bestämma att det är fel, vem bestämmer det igentligen? Dom flesta av dom verkar fortfarande leva kvar på stenåldern. Det är väl deras beslut så bli glada för deras skull istället för att tracka ner på dom. Och det här med homosexuella och dom med mörk hud, vem bryr sig om vem som blir kär i vem, och dom med mörk hud är ju bara ett sätt att skydda deras hud mot solen, det jag vill säga igen är att alla är vi ju människor och borde behandlas likadant och inte "mobba" ut andra bara för att vissa tycker att det är "onormalt" att leva så och så. Då kan man ju också säga att det är onormalt att vara straight eller vit. Men vem bestämmer om vad som är normalt eller inte. Hur sjukt är inte detta?


Sorry, behövde avreagera mig lite ;) Nu ska jag stänga ner för idag så natti natti.

Kommentarer
Postat av: Allie

"Men vem bestämmer om vad som är normalt eller inte."

Det var riktigt bra sagt, idagens läge borde folk inte bli så förvånade egentligen. Alla har rätt till att tycka och tänka vad de vill och vill de tycka att det är "onormal" så varsågoda men då kan de också hålla sina tankar för sig själva.

2008-12-17 @ 11:16:11
BLOGG: http://whirlygirl.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag ser på dokumentären nu på femman.. Håller med dig i det du skriver.

2008-12-17 @ 21:45:04
BLOGG: http://johannaa86.blogg.se/
Postat av: Sandra

Kan bara hålla med. Såg på det igår och jag tänker precis samma, so what? Varför orka bry sig, låt dom göra precis som dom vill! Om man tycker det är fel tyck det då men man behöver ju inte göra nåt som att hota och grejer som vissa gjorde. Näe det är deras liv, låt dom va!

2008-12-18 @ 15:56:02
BLOGG: http://ontheway.blogg.se/
Postat av: Petra

Precis, håller med er Allie och Sandra.

2008-12-18 @ 17:37:37
BLOGG: http://thecrapshack.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

*Inga stötande kommentarer är tillåtna
*Ingen reklam tack!
*Alla svar görs i samma inlägg, undantag kan förekomma.
*Vill du bli fotograferad? Mejla mig!
*Tack för din kommentar!
/Petra

Ditt namn var?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ses bara utav mig)

Din blogg/hemsida:


Vad har du på hjärtat då?:

Trackback
RSS 2.0
kommer strax..