Ny kamera på väg...igen :)

Ja, då var det tråkiga söndag igen, varför ska det kännas så jobbigt på en söndag för. men iallafall så har jag inte gjort så mycket idag heller, åt min frukost på vår altan för första gången i år, underbart. Sen så har jag beställt kameran som jag berättade om i mitt inlägg nedan. yay! kom ju på att man har ju ångerrätt på två veckor, så är det inget att ha så kan man ju skicka tillbaks den och få pengarna tillbaka. så det blev ett rabattpaket på Nikon D40 med ojektiv + ett extra objektiv, minneskort på 4Gb och en väska, och det gick på ca 6 500, ganska bra pris för allt det, annars så hade det nog blivit det dubbla om det inte var rabatt om man skulle ha allt det. Nu hoppas jag att det är en lika bra kamera som det låter att den är, skulle bli otroligt fina bilder med den, men man vet ju aldrig, jag kanske inte tycker det. *håller tummarna* men om jag kommer att skicka tillbaks den så har jag bestämt mig att vänta med kameror och så iallafall tills jag har gått någon utbildning eller kurser innan jag isåfall köper en ny, men jag tror inte att det kommer hända. men då har jag iallafall en "plan" :) Varför jag inte ville ha min "gamla" systemkamera som är en Pentax, var för att det var vanliga batterier AA heter dom va? som man har till bl.a cd spelare och så, och dom tog slut på sekunder i kameran även om man hade fyra st sådana i. jätte jobbigt, och sen så fick man trycka på knappen 100 gånger innan kameran tog själva bilden ibland. Så jag hoppas att den "nya" är bättre på det, och nu har jag lärt mig att inte köpa nått från märken som inte är så kända, för dom brukar inte vara så bra tyvärr. (litet tips till er också, om ni någon gång ska köpa nått så kolla efter det i ett märke som är känt.:))

Kommentarer
Postat av: Allie

Håller med, jag var likadan förr. Köpte saker som var billiga och hade ingen anning om vad det var för märke. Vissa gånger visa det sig va bra grejer men oxå dåliga. Så jag har iaf. lärt mig att vara lite mer nogrann. Man behöver inte köpa det dyraste men inte heller det billigaste, sådär lagom summa och kanske inte köpa första bästa utan kolla runt på lite olika produkter så man får det som man verkligen vill ha. Lycka till med kameran. =)

2008-04-21 @ 11:34:41
BLOGG: http://whirlygirl.blogg.se
Postat av: Petra

Ja, att man ska vara så snabb vet jag inte.:) konstigt, men nu kollade jag faktiskt lite extra, och tänkte i några dagar hur jag skulle göra, så jag hoppas att detta blir bättre. Ne, precis, håller med dig också, man måste ju inte köpa det dyraste eller det billigast, bara man är nöjd själv så. :) Tack.

2008-04-21 @ 13:19:16
BLOGG: http://thecrapshack.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

*Inga stötande kommentarer är tillåtna
*Ingen reklam tack!
*Alla svar görs i samma inlägg, undantag kan förekomma.
*Vill du bli fotograferad? Mejla mig!
*Tack för din kommentar!
/Petra

Ditt namn var?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ses bara utav mig)

Din blogg/hemsida:


Vad har du på hjärtat då?:

Trackback
RSS 2.0
kommer strax..